joi, 1 septembrie 2011

Deveniţi experţi (1)

Dacă vreţi să câştigaţi respectul şi încrederea clienţilor dumneavoastră, trebuie să adoptaţi postura expertului. Un expert este definit drept "o persoană foarte abilă sau extrem de instruită şi informată într-un anumit domeniu".

Transpusă în domeniul vânzărilor, definiţia spune că experţii sunt profesionişti competenţi, versaţi în vânzări, cunoscători ai companiilor pentru care lucrează şi ai produselor pe care le vând, precum şi ai domeniului lor economic, bine informaţi în privinţa concurenţei şi a fiecărui client în parte. Cum atingeţi acest nivel de profesionalism? Vom parcurge împreună câteva recomandări, începând de azi câte una pe zi.


1) Deveniţi expert în profesia dumneavoastră.

Profesioniştii nu doar acţionează ca nişte experţi. Ei sunt experţi. Îşi fac o preocupare constantă din a şti totul despre afacerea în care activează.
Dacă vreţi ca clienţii să vă considere un expert, trebuie să fiţi un expert în vânzări.
Iar pentru a deveni un consultant în vânzări, trebuie să vă familiarizaţi atât de bine cu procesul de vânzare, încât să vă puteţi concentra integral asupra planificării, strategiei şi dezvoltării altor domenii de expertiză.
Profesioniştii în vânzări s-au antrenat întruna, până când au ajuns să stăpânească principiile de bază ale profesiei lor atât de profund, încât nici nu mai trebuie să se gândească la asta. Esenţa este atât de întipărită în mintea lor, încât îşi îndeplinesc rolul fără a se mai gândi la asta.

Am mai vorbit despre lucrul acesta şi altădată. Nu cred că trebuie să mai subliniez faptul că pentru a fi un profesionist, un expert..., trebuie să-ţi doreşti lucrul acesta. Fără efort nu obţii rezultate niciodată. Sau poate ai impresia că te-ai născut profesionist. Nici vorbă! Sau poate trăieşti cu impresia că nu ai nevoie să fi un profesionist? Păi atunci, te întreb: Ce vrei de la viaţă? Nu te-ai săturat de mediocritate, nu-ţi doreşti să avansezi, nu-ţi doreşti succesul?

2 comentarii:

Bogdan F.A. Cojoaca spunea...

Principala intrebare cred ca este: "sigur asta e meseria ce o vreau?". Poti sa devii expert in ceva anume,dar niciodata nu o sa fii peste unul care este facut pentru acel ceva. Prinde orice de x ori mai repede decat tine, in situatii de panica el gaseste exact solutia potrivita inaintea ta si multe altele. Asta pentru ca si-a dat seama pentru ce e facut, in ce poate deveni expert. Cam asta e pasul decisiv, sa-ti dai seama in ce poti face performanta, ce e facut pentru tine si tu pentru el.

Profesionist în viaţă spunea...

Păi DA, corect. Tocmai de aceea foarte mulţi agenţi din zilele noastre eşuează. Toţi cred că în vânzări e lapte şi miere. Nu e chiar aşa.

Trimiteți un comentariu