joi, 11 august 2011

Tu nu pierzi timp plimbându-te cu maşina?

"Ne putem atinge obiectivele doar prin intermediul unui plan în care să credem cu entuziasm şi pe baza căruia să acţionăm cu entuziasm. Nu există alt drum spre succes".

La fel cum un magazin real trebuie să fie bine organizat pentru a obţine vânzări maxime, teritoriul dumneavostră trebuie să fie de asemenea bine organizat. Adică pe înţelesul unora care nu înţeleg ce vreau să spun, înseamnă că unii umblă aiurea cu maşina. Freacă menta pe româneşte.

Unul dintre motivele majore ale eşecurilor în vânzări este gestionarea neinspirată al teritoriului. Agentul de vânzări mediu călătoreşte aleatoriu prin teritoriul său, mergând dintr-un loc în altul în funcţie de cei care-i telefonează ori de cei care acceptă să se întâlnească cu ei. Bănuiesc că vă este cunoscut tiparul: Ba te deplasezi în capătul oraşului la o întâlnire, ba mergi în celălalt capăt pentru o comandă pierzând timp în trafic. Iar apoi te întorci înapoi pentru următoarele întâlniri. Frecţie şi prosteală. Scuzaţi-mi limbajul, dar aici mă regăsesc şi eu şi mă cert singur prin acest articol, pentru că-mi dau seama cât sunt de prost şi chiar luat de fraier câteodată. Păi ce, eu sunt chelnerul unora şi altora?

Dumneavoastră ştiţi că venitul vă este determinat în mare măsură de timpul pe care-l petreceţi cu persoanele care pot să cumpere. De aceea, trebuie să vă planificaţi strategic fiecare zi, pentru a spori aceste momente preţioase.

Dacă cineva vă cere să vă întâlniţi într-o zi anume, însă nu aveţi programul arondat în acea zonă, împotriviţi-vă tentaţiei de a vă schimba planurile şi de a vă grăbi acolo. Explicaţi-i în mod politicos clientului potenţial că veţi fi în zona sa într-o anume dimineaţă sau după-amiază şi puteţi stabili o întâlnire pentru data respectivă. Este uimitor cât de mult respect au clienţii pentru un agent de vânzări ocupat şi bine organizat.

Fraţilor, luaţi aminte: Tot ce aveţi de vânzare este timpul dumneavoastră. Şi nimeni nu vă plăteşte pentru timpul pe care-l petreceţi şofând. Nu contează numărul de ore lucrate zilnic, ci volumul de vânzări directe realizate în orele acelea.

Pentru a vă creşte venitul, trebuie să creşteţi numărul de minute pe care-l petreceţi faţă în faţă cu clienţii, reducându-vă timpul de deplasare. Lăsaţi legea mediilor să lucreze pentru dumneavoastră. În condiţii identice, cu cât veţi vedea mai multe persoane, cu atât veţi vinde mai mult. Mai citeşte de tre ori ultima frază şi bagă la cap.

Citind această lecţie într-o carte ieri şi postând acest articol acuma, îmi dau seama de aceste realităţi şi trag concluzia că am pierdut mult timp valoros. Trebuie să-mi schimb şi să-mi planific altfel timpul. Prea sunt eu băiat bun şi luat de fraier de alţii.

Mulţumesc pentru timpul acordat citind acest articol!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu