duminică, 3 iulie 2011

Tu suferi de complexul de inferioritate?

Mulţi prea mulţi oameni sunt doborâţi de problemele cotidiene. Ei îşi petrec zilele luptând, poate chiar gemând, purtând în suflet o revoltă mută faţă de ceea ce consideră a fi „ghinioanele” pe care li le-a rezervat viaţa. Şi chiar cunosc multe persoane în jurul meu care trăiesc cu această povară „ghinionul”. De-aş putea să le deschid ochii cumva aş face-o, dar nu vreau să încerc pentru că ar spune că-s nebun şi că nu sunt realist. „Ghinionul lor” că doar atât pot percepe din mesajul meu. Sunt de acord că în viaţă primim „lovituri”, dar vă asigur că există un spirit şi o metodă prin intermediul cărora putem controla şi chiar elimina acele „lovituri”.

Nu vreau să minimalizez loviturile soartei şi greutatea lor, dar nici nu pot să le permit să mă doboare. Dacă veţi permite obstacolelor să vă controleze mintea, ele vor putea chiar să vă influenţeze felul dumneavoastră de a gândi. Îmi doresc ca fiecare dintre dumneavoastră care citiţi aceste rânduri să trăiţi o viaţă fericită, plină de satisfacţii şi împliniri. Nu negaţi, nu spuneţi că voi nu puteţi! Eu personal, cred cu tot entuziasmul şi toată puterea în eficienţa anumitor principii simple care, o dată puse în practică, vor face din dumneavoastră un învingător.

Un prim sfat pentru dumneavoastră ar fi: Aveţi încredere în voi şi în propiile voastre forţe! Trebuie să aveţi o doză modestă de încredere în capacitatea de care dispuneţi. Foarte mulţi oameni suferă de o boală numită complexul de inferioritate. Acest lucru afectează automat şi încrederea în sine.

Este foarte important să descoperiţi de unde provin aceste sentimente de neputinţă. Trebuie să vă autoanalizaţi serios, precum atunci când mergeţi la un doctor iar acesta face teste pentru a descoperi sursa răului.

V-aş putea oferi o mică soluţie pe care am citit-o într-o carte, un experiment personal care mi-a adus rezultate incredibile. Şi eu am fost timorat, supărat, neputincios, cel mai slab agent de vânzări, dar am început să mă schimb, pentru că am crezut cu tărie că pot fi aşa cum visez (un om fericit, un profesionist, un prieten bun, un soţ minunat).

EXERCIŢIU: Vă voi spune câteva cuvinte pe care vă rog să le repetaţi de trei ori dimineaţa când vă daţi jos din pat şi de trei ori seara când vă puneţi în pat! Credeţi în ceea ce spuneţi şi veţi dobândi puterea şi abilitatea de a reuşi.

Cuvintele sunt: „Toate le pot întru Hristos, Cel ce mă întăreşte.” (Epistola către Filipeni, 4:13)

Acesta este cel mai mare secret care ne ajută să ne eliminăm complexul de inferioritate, care nu este altceva decât o adâncă şi profundă îndoială în ceea ce priveşte propria persoană. Credeţi în Dumnezeu cu tot sufletul, şi astfel veţi dobândi o încredere moderată, dar totuşi solidă în dumneavoastră înşivă!

Mulţi nu cred în Dumnezeu, din cauza altora. Vă spun eu asta din proprie experienţă.

În Biblie scrie: „După credinţa voastră, fie vouă!” (Evanghelia după Matei, 9:29).

Concluzionând, iată câteva reguli de pus în practică, care vă ajută să vă învingeţi sentimentele de inferioritate:

- Ori de câte ori vă trece prin minte un gând negativ, acţionaţi un gând pozitiv pentru a-l anihila pe primul.

- Nu puneţi, nu vă gândiţi deloc la obstacole atunci când imaginaţia proprie vă oferă idei.

- Repetaţi zilnic dimineaţa şi seara „Toate le pot întru Hristos, cel care mă întăreşte.”

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu