joi, 7 iulie 2011

Frica, nesiguranţa şi îndoiala

Mark Twai spunea: Curajul este rezistenţa la frică, stăpânirea fricii – nu absenţa ei.

Frica, nesiguranţa şi îndoiala dunt, şi au fost dintotdeauna inamicii succesului şi al fericirii. Agenţii profesionişti ştiu asta, şi acţionează permanent pentru a învinge temerile care-i fac să şovăie pe majoritatea colegilor de breaslă. Temerile majore ce reprezintă obstacolele cele mai importante în calea dumneavoastră spre succes sunt frica de eşec sau pierdere şi frica de critică sau respingere. Aceştia sunt inamicii ce trebuie învinşi. Şi eu m-am lovit în primii ani de vânzări de aceste temeri şi chiar m-au ţinut în loc.

Vorbind realist, nu eşecul sau respingerea reală vă ţine în loc. Nu, nici vorbă. Teama de eşec sau respingere vă opreşte să acţionaţi, frica asta care pune stăpânire pe minţile unora dintre dumneavoastră. Atunci când anticipezi sau aştepţi eşecul, eşti pur şi simplu paralizat şi nu poţi acţiona pentru a-ţi atinge obiectivele.

Toţi oamenii se tem de ceva şi, adesea, de mai multe lucruri.Diferenţa dintre un erou şi un laş constă în faptul că eroul îşi menţine curajul circa două minute în plus.

Actorul Glenn Ford a spus cândva: „Dacă nu faci lucrul de care te temi, atunci teama îţi va controla viaţa.”

Dacă vreţi să aveţi succes, obişnuiţi-vă ca toată viaţa să faceţi lucrurile de care vă temeţi!

Teama de eşec este resimţită în plexul solar şi percepută ca o senzaţie de felul „nu pot”.

Puteţi neutraliza acest sentiment, repetând afirmaţia opusă „Pot!Pot”, iar şi iar. Chiar şi mai eficient pentru neutralizarea fricii de eşec este să vă spuneţi „O pot face! O pot Face!”, iarăşi şi iarăşi până ce veţi crede în cuvintele acelea.

De câte ori veţi repeta cuvintele „O pot face!”, temerile se diminuează şi încrederea va spori. Când vă repetaţi cuvintele „Sunt mulţumit de mine! Sunt cel mai bun! O pot face!”, vă amplificaţi încrederea în forţele proprii şi imaginea de sine până în punctul în care vă simţiţi de neoprit.

În loc să aştepţi până vă veţi simţi suficient de curajos, faceţi lucrul de care vă temeţi şi curajul ca sosi după aceea. După cum spunea Aristotel: „Poartă-te ca şi cum ai deţine deja lucrul pe care-l doreşti şi atunci îl vei avea”.

Şi eu am fost fricos. Cea mai mare temere a mea a fost să intru într-un magazin nou pentru a-i prezenta oferta mea de produse. Când am învăţat această lecţie pe care am scris-o astăzi, mi-am schimbat complet filozofia. De atunci sunt cu totul opusul a ceea ce eram. Secretul este: să aplici ceea ce citeşti, ceea ce înveţi. Dacă citeşti o carte, un ziar sau chiar un articol de acest gen pe blog şi nu bagi la cap nimica, este o pură pierdere de timp. Fi işteţ, schimbă-ţi atitudinea!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu